בימים מוכי טרור אלו. חייו של הנווד נמצאים תחת התקפה יותר מבימים אחרים. אל תיקח טרמפים עכשיו, אומרים אלו [קוראי העיתונים] ייתכן שתחטף. אבל אז מגיע החלק המבלבל בו אומרים לך: גם אל תיקח אוטובוסים ייתכן שתדקר. אה, אבל אם יש לך רכב אל תסע בכביש באיזור של כפרים ערביים כי הם כולם רעים רעים רעים. קשה לעמוד בכלל ההתחייבויות הללו, במיוחד משום שצריך להמשיך לנהל חיי שגרה. ואם יש אנשים שצריכים להמשיך לעבוד, לגלגל את הכלכלה הישראלית ולשמור על צמיחת ה GDP, אז יש גם את האנשים שצריכים להמשיך לנסוע, להמשיך לפגוש ולהפגש. ואז קורה שפעם ב[לא תמיד], יהיה את המישהו הזה שיעצור לך ממש בתוך העיר וייקח אותך כמעט עד מקום חפצך, וידלג על כל האזהרות.
בבית צמוד קרקע צמוד למטע זיתים ולשלושה מחסני חומרים, יושבת אשה עם שיער ארוך כשל רפונזל וקולעת סלים. בעודה עובדת על סל שהולך וגובה, תחילה עד גובה מותניה ואז עד גובה כתפיה ומעלה, בן זוגה המאפיר צועד עם סיגריה מגולגלת בזיוות פיו עוסק בתיקונים וסידור הציוד שבמחסנים. ואיזה ציוד הוא זה? עלים וענפים יבשים. בתחום הקליעה בחומרים טבעיים יש עונות שבהם הזמן קצר והמלאכה מרובה. יש לגזום ולאסוף חומרי גלם כגון: סנסנים מעצי התמרים וענפים מהחוטרים של הזית או אילת המסטיק או צמחים אחרים. זה מצריך להטוט בין עשרות עבודות קטנות.
הבית צנוע, כלומר: חוץ מזה שאין טלוויזיה גם מתקלחים בתוך קלחת שממנה לוקחים דליי מים בכדי להוריד את המים באסלה. בכיור יש קערה שאוגרת את המים מהשטיפה. מים אפורים כבר אמרנו? זה עבור העצים. במקום תמונות, על הקירות תלויים סלים ודוגמאות קליעה שונות. בכל מקום פנוי בבית יש סלסלאות מחומרים טבעיים: קש, גומא, סנסנים ועוד. הם נמצאים על מדפי הספרים ובמטבח הסכ"ום מתייבשים בתוך סלסלה, יש כפות קלועות למרק. סלים לפירות וירקות, לעטים וניירות.
בדרך כלל אנחנו די שמחים לגור בתור אוהל. כך אנו לומדים לחיות עם זה שחם ולח או עם זה שיורד הגשם הראשון. האוהל ממוקדם בגבול של שטח חקלאי, אז בבוקר מוקדם אנחנו מתעוררים ממנוע של טרקטור ובטוחים שהזקן בן השבעים ידרוס את האוהל. מתוך האוהל אני שומע אותו משוחח עם בתו תוך כדי עבודה בשדה: אלוהים ברא את כל היצורים בחמלה. למה אלוהים ברא אותי? אם הייתי יודע את כל התשובות לא הייתי פה, הייתי מרצה באוניברסיטה! [במרלע] בדיוק. השיחה בינו לבתו מתבצעת בקיטועים. אני שומע רק את הצד שלו בשיחה, ועדיין אפשר להבין את השיחה, בדיוק כמו ב"מר מאני" של א.ב. יהושע.
תנו ליונה מאצ'טה והוא מיד מתעורר לחיים. מרגיש את הforce כמו לוק סקייקווקר, את ההרפתקנות כמו אינדיאנה ג'ונס עם שוט וכובע. נכנס לג'ונגל עם מטרה לחתוך כמה שיותר במבוקים באורך של שלוש מטרים, בנחל שליד היישוב. רק שיש פה לפני ויש פה אחרי. ההתלהבות שבסרט הרפתקאות הופכת לסרט אימה כאשר מתגלה שיש חיים בתוך הג'ונגל. בפעם האחרונה שנתנו ליונה מא'צטה זה היה בג'ונגלים של ריו דה לה פלטה... ואחרי שלושה ימים טרופי שינה בגלל גירודים מטריפים הוא הלך סוף סוף לרופא עור.
גם הפעם ניסיתי לשמור על המסורת הדחיינות עד שמגירוי מקומי הפכתי לshrek. ארבע עשרה שעות אחרי מועד העקיצה אני נעמד בלשכתו של רופא משפחה אפרורי, עם לחיים רפויות ומבט עייף. למה לא באת קודם? המסדרון ריק מלקוחות, אבל אני לא חושד. מה אני חשדניסט? אבל כשהרופא מזמין את האחות לתוך המשרד ומתייעץ עימה איזה טיפול כדאי לתת לעקיצת דבור. אני חושד בכשרים. זה כמו חוק השווארמה. תלך למקום עם תור ארוך ואל תלך למקום בלי התור ועם הזבובים, כי אז תחטוף קלקול קיבה.
מעולה
השבמחק